branding

Branding – budovanie obchodnej značky, firemný štýl, vizuálny marketing.

Dajte zbohom každému, kto Vám sľúbi budovanie brandu - sú to amatéri, ktorí sú schopní vybudovať iba vež z papiera na WC.
Brandom sa stáva obchodná značka, ktorá má vlastnú firemnú identitu a je schopná sa prezentovať i bez výrobku.
K tomu, aby sa značka stala brandom, je cesta snov, premýšľania, intuícií, chýb a úspechov. Skrátka nie je to papierová vež.

- CEO FABER VISUM


Koncepcia vzniku obchodnej značky.

Idea, filozofia, myšlienka a zámer budovania brandu.

Na úplnom prvopočiatku budovania značky, by sme si mali uvedomiť hodnoty a vízie k čomu podnik povedie.
Vízia podniku a jeho koncepcia nám dávajú silu a vieru ísť vpred a ďalej sa rozvíjať. Motivujú nás k uskutočňovaniu nových myšlienok a dávajú nám možnosť vyniknúť. Bežná odpoveď na otázku: "Prečo to robíte?" - "Preto, že ma to baví." nedáva zmysel a je príčinou hromady nezmyselných, neefektívnych podnikov a priorit vylučujúcich pojem brandu.

Tri piliere budovania značky.

Položte si tri praktické otázky:

  • Bude moja služba alebo produkt vyžadovaná zákazníkmi?
  • Akú úroveň kvality som schopný/á/ zaručiť?
  • V čom bude podnik jedinečný?
Užitočnosť, kvalita a jedinečnosť – predpoklad pre vznik značky. Fundamentom pre tri piliere úspešného brandu je však intuícia.

- Faber Visum.

Intuícia v živote a v podnikaní.

Počúvať svoj vnútorný hlas alebo čo hovoril Steve.

Váš čas je obmedzený, tak ním neplýtvajte a nežijte život niekoho druhého. Nenechajte sa zlákať predstavou, že je nevyhnutné žiť podľa toho, čo si myslia iní. Nepripusťte, aby šum iných názorov prekričal váš vlastný vnútorný hlas.
A to najdôležitejšie: majte odvahu ísť za svojim srdcom a svojou intuíciou..
Tým je to jasné, čím naozaj chcete byť.
Všetko ostatné je druhoradé.

- Steve Jobs.


Postup pri tvorbe obchodnej značky.

Analytická a prípravná fáza pri vytvorení značky:

  • Analýza dopytu produktu alebo služby.
  • Prieskum konkurenčného prostredia.
  • Definovanie cieľovej skupiny zákazníkov.
analyza produktu
Nemá cenu začínať s predajom piesku na púšti. Ale predaj na púšti tieňa od stromu by sa možno podaril, pokiaľ sa cieľová skupina nasmeruje úzkou frekventovanou cestou k jedinečnému stromu, spievajúcou pod ním Šeherezádu.
Pokiaľ máte záujem o prípravnú fázu internetového marketingu, pozrite sa na odborný článok -
Profesionálny internetový marketing

- Faber Visum.


Koncepčná a kreatívna fáza pri tvorbe značky.

Obsah firemnej identity:

analyza produktu

Názov spoločnosti – vyhnite sa marketingovej hlúposti.

Celkom určite ste postrehli aj existenciu neprebraného množstva srandovných internetových domén podľa šablóny "pohodlný-hotel", "zľava-na-všetko", "tvorba-weboviek-miesto", atď.
Pritom okolo je "Coca-Cola", "Audi", "Nike", "Apple", "Versace", "Patek Philippe" atď. Milí priatelia, pokiaľ tunajší "značko-stavitelia" nepremenia v SR značku Christian Loboutin na "dobré - topánky" alebo napríklad obchod s Nike na "športové-oblečenie" so zúfalým sloganom "Vieme jako na to" a samozrejme všetko s BODKA SK, tak je naozaj veľká nádej, že i u nás vzniknú obchodné značky, na ktoré i ľudia vo svete budú reagovať. Naozaj úprimne Vám doporučujeme vyhnúť sa takej "marketingovej hlúposti", obzvlášť, keď názov domény nemá na SEO veľký vpliv, ale na hanbu veľmi často ano.

Pokiaľ sa niekto zlostne spýta: "No a čo ten FABER VISUM?", rádi mu vysvetlíme, že FABER VISUM má korene v latinčine a znamená – tvoriace videnie, vízie. Pokiaľ by sme sa volali "PR štúdio", verte, že napríklad Fed Cup (The World Cup of Tennis) by od nás reklamu neobjednával ani nepremietal naše videa na veľkoplošných obrazovkách pre milióny divákov.

Dajte si naozaj veľký pozor na názov spoločnosti alebo značky - krátky, rázny, bez rizika skomolenia. Bez rizika, aby si o firme vytvorili nežiadúci image (napr. hanlivý význam názvu v cudzích jazykoch). Názov značky sa musí ľahko vyslovovať a písať, môže, ale nemusí vypovedať niečo o výrobkoch, činnostiach firmy.

- Faber Visum.


Financovanie firemnej identity

  • Podnikateľ či firma môže financovať svoju činnosť buď z vlastných, alebo cudzích zdrojov. Medzi cudzie zdroje patria bankové úvery alebo finančný leasing.
  • Naša firma je schopná zaistiť financovanie projektu firemnej identity pomocou finančného leasingu.

8
virtuemart.product
(59 hodnotenie, 4.95 z 5)
4.95 59 voters.out of 0out of 5based on