SEO návod pre webové stránky


SEO pre webové stránky

Proces optimalizácie webových stránok pre vyhľadávače (SEO) je primitívne jednoduchý a skladá sa iba z niekoľkých kľúčových faktorov, ktoré je však potrebné správne aplikovať pri programovaní webovej stránky a pri jej plnení textovými a multimediálnymi materiálmi: logika, obsah a proces vývoja.


Čo je optimalizácia webových stránok pre vyhľadávače (SEO)?

Pod pojmom optimalizácia webových stránok rozumieme priviesť webové stránky ku cieľovej skupine návštevníkov, ktorí pomocou určitých kľúčových slov alebo fráz hľadajú informácie na vyhľadávačoch. Správne optimalizovaný web znamená zobrazenie jeho URL medzi najlepšími výsledkami vo vyhľadávačoch.


1. Technická optimalizácia existujúcej webu:

Pre technickú optimalizáciu webu na existujúcej platforme je potrebný prístup k FTP a administrácii webu.

2. Obsahová optimalizácia existujúcej webu:

Pre obsahovú optimalizáciu webu na existujúcej platforme je potrebný prístup k administrácii webu, rozhodnutie o aktualizácii alebo úprave textového a multimediálneho obsahu a prípadnej zmene štruktúry odkazov a aliasov. Často táto práca zahŕňa doplnkové úkony v nástroji Google Webmaster Tools.

3. Objednávka nového webu s ohľadom na SEO:

Často je výhodnejšie objednať si nový, moderný web, ako opravovať starý. Obsah starej webu a jeho štruktúru možno efektívne preniesť na nový portál s garanciou čistého kódu a optimalizácie podľa SEO pravidiel.

4. Samostatná SEO optimalizácia:

Môžete tiež optimalizovať svoj web samostatne podľa návodu na SEO, ktorý uvádzame s niektorými aktualizáciami. Ale vyžaduje to základné znalosti programovania.

Návod pre SEO optimalizáciu webu

Začnite analýzou. Či už ide o váš existujúci web, objednávku nového portálu, prevzatie práce od štúdia alebo hodnotenie potenciálneho vývojára, vykonajte kontrolu podľa hlavných parametrov:

SEO návod
  • Responsívny dizajn pre mobilné zariadenia;
  • Validita kódu podľa štandardov W3C;
  • SEO štruktúra obsahu;
  • Prítomnosť mikroformátov Schema.org;
Ověřit RWD

Ověřit RWD

Ověřit W3C

Ověřit W3C

Ověřit SEO

Ověřit SEO

Ověřit mikrodata

Ověřit mikrodata

Proces optimalizácie webu je jednoduchý, ale vyžaduje základné znalosti programovania. Dodržujte pravidlá SEO návodu pri vývoji webových stránok.

1. Responsívny dizajn pre mobilné zariadenia.

Vaše webové stránky musia byť prispôsobené mobilným zariadeniam. Vyhľadávače dávajú prednosť webom s RWD (Responsive Web Design). Adaptáciu možno overiť na vyššie uvedenom nástroji Bing.

2. Validita kódu podľa štandardov W3C.

Často sa tvrdí, že validita kódu nemá vplyv na SEO. My však dokážeme, že validita kódu priamo ovplyvňuje výsledky vo vyhľadávačoch. Algoritmy Google fungujú logicky. Pri určitých chybách v kóde sa stránka nemusí vôbec zobraziť. Myslíte si, že nevalidný web bude mať prednosť?

Napríklad atribút „alt“ u obrázku, ktorý nemá vplyv na zobrazenie webu. Absencia „alt“ je podľa W3C považovaná za chybu. „SEO experti“ tvrdia, že táto chyba neovplyvňuje pozíciu vo vyhľadávačoch, ale nedokážu vysvetliť prečo. Uvedieme na pravú mieru: atribút „alt“ používa hlasové rozhranie pre zrakovo postihnutých. Napríklad iPad prečíta: „toto je obrázok nazvaný podľa textu v atribúte ‚alt‘“. IT humanizmus pre znevýhodnených používateľov.

Algoritmy vyhľadávačov zohľadňujú mnoho faktorov pri hodnotení webu. Myslíte si, že validita sa neberie do úvahy? Tí, ktorí tvrdia opak, často nedokážu kód správne opraviť.

Profesionálny web musí prejsť W3C validátorom. Chyby v kóde možno skontrolovať pomocou vyššie uvedeného validátora.

3. Oddeľte CSS štýly a JavaScript od HTML kódu.

Odstráňte všetky štýly z HTML kódu a umiestnite ich do samostatných CSS súborov. Napríklad v CSS by malo byť nasledovné:

.center {text-align: center}
Takto potom zarovnajte text v HTML: kód triedy v HTML
Nie je chyba, ale takto by to v HTML nemalo byť: nežiadúci kód štýlu v HTML

Odstráňte JavaScript z HTML kódu a umiestnite ho do samostatných JS súborov, ktoré importujte pomocou cesty k súborom v sekcii head.

4. Naplnenie webových stránok s ohľadom na SEO optimalizáciu.

  • Naplnite obsah svojho webu tak, aby požadované kľúčové slová a frázy čo najčastejšie figurovali v textovom obsahu stránky. Zvýraznite ich pomocou značky strong. Pamätajte, že ak napíšete nesmysly, používateľ okamžite zavrie vašu stránku, čo algoritmy vyhodnotia vo váš neprospech.
  • Rozčlenite obsah pomocou značiek nadpisov: h1 (iba jeden, hlavný nadpis s podstatou stránky), h2, h3. Dodržujte správne poradie nadpisov (nepreskakujte): h2, potom h3 atď. Ak použijete nadpis h1–h6, napíšte pod ním jednoduchý text a nie ďalší nadpis.
  • Postarajte sa o pomer obsahu voči kódu – minimálne 10 % zdrojového kódu by malo pripadať na obsah. „Nerozdeľujte“ obsah na veľa tém. Píšte zameraný obsah – ak používateľ hľadá návod na SEO optimalizáciu webu, nepotrebuje v návode sekciu o zdravom stravovaní pri práci s kódom.
  • Napíšte title (nadpis stránky) tak, aby názov obsahoval definíciu obsahu a jeho dĺžka nepresahovala 55 znakov.
  • Napíšte description (popis stránky) tak, aby obsahoval kľúčové výrazy z kontextu obsahu a jeho dĺžka nepresahovala 159 znakov.
  • Ak zdieľate stránky na sociálnych sieťach, pridajte do hlavičky webu príslušné značky, napríklad: twitter:card; twitter:description; twitter:image; twitter:title; og:description; og:image; og:site_name; og:title; og:type; og:url. To zaistí, že váš obsah bude na sociálnych sieťach relevantnejší.

5. Generovanie súboru sitemap.xml

Súbor sitemap.xml slúži na komunikáciu s vyhľadávacími robotmi. Vytvorte súbor sitemap.xml na www.xml-sitemaps.com a umiestnite ho do koreňovej zložky svojho webu s indexom hlavnej stránky.

6. Hodnotenie webu pomocou SEO skriptu.

Ako sme spomenuli vyššie, mnoho „SEO špecialistov“ považuje SEO skripty za nevhodný nástroj, alebo také skripty sami naprogramujú tak, aby chyby boli vždy zobrazené. SEO skript by mal mať predovšetkým logiku. SEO skript nehodnotí všetko, ale ak dodržíte základné parametre podľa nášho návodu na SEO optimalizáciu, váš web sa prirodzene posunie vyššie bez platenia za reklamu. Počas mesiaca alebo dvoch uvidíte výsledky. Finalizujte svoj web podľa bodov na testovacom portáli seo-servis tak, aby váš výsledok nebol nižší ako 95 bodov zo 100.

Neurónové siete pre pridávanie SEO obsahu na web.

Použitie neurónových sietí, ako je ChatGPT OpenAI, výrazne urýchľuje procesy generovania a spracovania informácií. Napríklad SEO v rôznych častiach sveta súvisí so správou viacjazyčných alebo multidoménových webových stránok. Neurónové siete ChatGPT od spoločnosti OpenAI sú neoceniteľným pomocníkom pri prekladoch s ohľadom na regionálne osobitosti trhu a mentalitu. Bard od Googlu nám zase pomáha riešiť iné úlohy. Je však dôležité pochopiť, že bez technickej SEO optimalizácie žiadne obsahové riešenie nebude efektívne. Pri práci s umelou inteligenciou je tiež potrebné si uvedomiť jednoduchú pravdu – „Ak sú otázky nesmyselné, ani odpovede zmysel nedávajú“.

Komplexné riešenie propagácie webových stránok.

V článku sme uviedli základy, od ktorých by ste mali začať – potrebnú lokálnu optimalizáciu webových stránok. Dôležitou súčasťou SEO je však aj externá časť: spätné odkazy na váš internetový zdroj, sociálne siete a ďalšie nástroje. Vo FABER VISUM pracujú perfekcionisti a prompt inžinieri. Komplexné riešenie internetového marketingu s ohľadom na SEO je efektívnym spôsobom, ako zvýšiť návštevnosť webových stránok a podporiť ich rozvoj. Chcete optimalizovať svoje webové stránky s našou pomocou? Zakúpte hodinovú sadzbu SEO služieb alebo:

  • Vykonajte audit pomocou online nástrojov uvedených vyššie.
  • Stanovte ciele relevance vo vyhľadávačoch.
  • Určte regióny a kľúčové slová.
  • Stanovte rozpočet a vyplňte kontaktný formulár.
Objednať reklamu
  • English
  • Español
  • Français
  • Deutsch
  • Polski
  • Russian
  • Česko (Czech republic)
  • Србија
  • Optimizacija veb-sajtova u Crnoj Gori | Instrukcija
(
135
hlasů, průměrně
4.97
z 5)