SEO návod - SEO optimalizácia webu bez poplatkov.
SEO optimalizované webové stránky sú dnes základom propagácie na internete. Ako dosiahnúť prvé pozície vo vyhľadávačoch?
V prvom rade zabudnite na "SEO – experti" a zainvestujte ušetrené peniaze napr. do orechov – dobre účinkujú na problémy s premýšľaním.
Veľmi často sa stretávame s takou bežnou predstavou o podnikateľskom webe:
- lacná tvorba webových stránok
- najkrajší web medzi konkurenciou
- web na prvej pozícii vo vyhľadávačoch
- webové stránky s dobrou návštevnosťou
- webové stránky s denne generovaným ziskom
V prvom rade je nutné sa vyhnúť neúčinným, neprofesionálnym riešeniam pri stavbe webu a jeho následnej SEO optimalizácie, ktoré môžu byť veľmi kontraproduktívne a od samého začiatku môžu negatívne ovplivniť celý postup pri SEO návode.
Nižšie krátko posvietime na bežné zákaznícke chyby a uvedieme sadu "pekelných náradí" na overenie tzv. expertov v odbore webdizajnu a SEO správy
Ako nenaletieť pri tvorbe webových stránok?
- Webdizajnérske štúdiá toho nasľubujú, ale tiež naúčtujú od 1000 EUR a vyššie. Po pol roku vznikne dielo s priloženou faktúrou smerujúce ku skrachovaniu.
- Študent síce postaví "webovky" rýchlo ako blesk za pár EUR, ale budú vyzerať a fungovať ako z minulého storočia. Proste "webovky".
- Bezplatné webárny alebo "naklikaj si sám" na zastrčenej subdoméne (doména 3. radu má tvar vasnazev.webarna-node.cz) – skrátka k nenájdeniu.
Ako nenaletieť so SEO optimalizáciou?
- Tisíce "SEO – expertov" Vám dnes ponúknu prvé pozície v googlu, seznamu, bing a skrátka všetko možné.
- K tomu Vám možno ponúknu i SEO – školenie so zárukou, že po zaplatení budete SEO – guru a Vaše stránky najdú i tí, ktorí ich nehľadajú!
- Samozrejme SEO – cieľ Vás bude stáť veľa peňazí – webov na google je kopa a nie je to tak jednoduché byť tam na jedničku. :D
- Verte, že to dotiahnu - budete na prvej stránke!
- ... S jedným jediným kľúčovým slovom "názov-mojej-firmy", ktorý nikto okrem Vás a registru nepozná.
Pred pár rokmi som mal príležitosť zúčastniť sa jednej SEO konverzácie na facebooku. Sú to neskutoční "odborníci". Idú ako blázni, tvrdia svoje a je ich celá partia. Chodia spolu na pivo, rozbehnú nejaké SEO školenie "za bura" bez DPH, budú Vám hovoriť cudzie slová typu linkbuilding bez ohľadu na to, že tomu vôbec nerozumiete, a potom dlho budovať tie spätné odkazy, algoritmy, ktoré Google v r. 2017 v SERP (Search Engine Results Page) menil, a účtovať, účtovať a účtovať. Ešte Vám povedia ako dlho sa SEO optimalizácia učí, ako veľmi tomu rozumejú, aká veľká je web – konkurencia vo Vašom odbore, a preto tá SEO pozícia stojí tie nekresťanské peniaze!
Ako overiť "SEO experti”?
Než niekomu zveríte výrobu svojej webovej prezentácie a SEO správu, preverte si ich vlastné weby. Hoďte späť mailom výsledky, a proste nechajte tých "odborníkov” bez práce. Iste obratom dostanete odpoveď, že to sú "seomaty” a dnes sa to robí inak. Ale väčšinou sa budú červenať a mlčať. Overte webové stránky dodávateľa a jeho referencie pomocou "pekelných webových náradí”.
Jednoduchý návod k SEO optimalizácii webových stránok.
Základná SEO optimalizácia nie je žiadna mágia. Dodržte základné pravidlá pri tvorbe webových stránok.
1. Responzívnosť a jazyk programovania.
V prvom rade si kúpte webové stránky postavené na modernej technológii RWD – responzívny web pre mobilné zariadenia. Po 21. 04. 2015 Google uprednostňuje responzívne weby. Overiť responzívnosť pre mobilné zariadenia sa dá priamo na Google pomocou testu použiteľnosti v mobiloch – RWD test výš.
Hotový, profesionálny responzívny HTML5 web dostanete iba za ročnú platbu webhostingu u nás vo web-shop.
Stačí si len vybrať dizajn stránok s ohľadom na profil podniku a všetko sa dá i následne doladiť, upraviť dizajn webu v CSS.
2. Dodržte validitu webu podľa W3C štandardu.
Často sa nekompetentne hovorí, že validita webu nemá vpliv na SEO. Presviedčame Vás, že validita zdrojového kódu výsledky vo vyhľadávačoch ovplivňuje. Algoritmy vyhľadávania google-botu nie sú verejné,
ale určite sa riadia výbornou logikou. Pri určitých chybách v zdrojovom kóde sa stránky používateľovi nezobrazia. Vážne si myslíte, že nevalidný web bude mať prednosť pred ostatnými webmi?
Alebo napr. taká banálna maličkosť – atribút "alt" pri obrázku, ktorý nemá vpliv na zobrazovanie stránok. Neprítomnosť "alt" je považovaná za chybu – nevalidnú. Zase "SEO – eperti" Vám povedia, že vpliv na SEO to nemá a tiež nebudú schopní vysvetliť prečo. Urobme im radosť, nech aj oni už vedia, že "alt" atribút sa používa hlasovým rozhraním pre ľudí so zrakovým postižením alebo nevidiacich. Skratka iPad "povie", že je to obrázok a jeho obsah podľa "alt" atribútu. Je to súčasť humanitárnej politiky voči hendikepovaným ľuďom.
Algoritmy google používajú okolo 200 faktorov k hodnoteniu webových stránok. Vážne si myslíte, že validitu zdrojového kódu webu nehodnotí? Buďte si istí – rozprávka o tom, že validita zdrojového kódu nemá vpliv na SEO, úspešne tlačí všetkých, ktorí nie sú schopní správne programovať či opraviť chybu. Webové stránky musia prejsť W3C validitou. Profesionalitu programovania webových stránok si overte vyššie pomocou W3C validátora.
3. Plnenie webových stránok s ohľadom na SEO
Naplňte obsah webových stránok tak, aby sa čo najčastejšie vyskytovali preferované kľúčové slová v obsahu webu a zdôraznite ich pomocou tagov h1 (len jeden), h2, h3, strong.
Dbajte o relevanciu, obsah vs. kód – minimálne 10 % zdrojového kódu musí stanoviť obsah. Napíšte meta - description (popis webu) tak, aby obsahoval Vaše požadované kľúčové slová a jeho dĺžka neprevýšila 159 znakov. Pozor, diakritika = 2 znaky.
4. Generovanie súboru sitemap.xml
Súbor sitemap.xml slúži ku komunikácii s robotmi. Vygenerujte si súbor sitemap.xml na www.xml-sitemaps.com a hoďte ho do koreňového adresára webu ("root").
5. Oddeliť CSS štýl, respektíve dizajn a javascript od HTML kódu.
Vynechajte z HTML kódu všetky štýly patriace do CSS súboru. Malo by to vyzerať napr. takto v CSS:
.center {text-align: center}
A takto potom v HTML: Takto v HTML je zle:
6. Finalizácia a hodnotenie webu SEO scriptom.
Ako sme uviedli vyššie, veľa "SEO odborníkov" považuje "seomaty" ako tomu hovoria, za nesprávne náradie alebo ho vyvinú sami tak, aby sa chyby vyskytli. Srcipt hodnotenia SEO musí mať predovšetkým logiku. SEO script Vám nevyhodnotí kopu ďalších parametrov, ale ak splníte základy podľa nášho SEO návodu, roboty Váš web vynesú hore prirodzene a garantujeme, že za mesiac – dva bude Váš web na prvej stránke vyhľadávačov. Finalizujte web podľa nápovedy na seo-servis aby Váš výsledok vyzeral minimálne na 97 bodov zo 100.
7. Referenčný projekt vyhľadateľných webových stránok.
Pokiaľ máte otázky ohľadom SEO návodu, napíšte nám alebo sa rovno zúčastnite projektu FABER VISUM Google-top kde nájdete i referencie SEO optimalizovaných webových stránok.